Kockázati besorolás

A kockázati besorolásra az alábbi esetekben van szükség:

a) Új ügyfél hozzáadásakor - akár tömeges, akár kézi hozzáadásról van szó.
Kézi hozzáadás esetén a cégadatok kitöltése után egyből be kell sorolni az ügyfelet.
Tömeges feltöltés esetén feltöltés előtt van lehetőség kiválasztani a kívánt kockázati kategóriát. Ha feltöltéskor nem élt ezzel a lehetőséggel, a cégeket utólag, kézzel kell kockázati kategóriába sorolni a b) pont szerint.

b) Már meglevő és besorolt ügyfél esetében, ha módosul a kockázati kategória, vagy esedékes az éves felülvizsgálat.
A kockázati kategóriát az ügyfél adatlapjáról indulva lehet módosítani a Besorolom / Felülvizsgálat gombra kattintva.

A besorolás módja:

1. Adja meg az ügyfél kockázati kategóriáját.
Azt, hogy milyen kategóriába tartozik egy ügyfél, a belső szabályzat határozza meg. Alapesetben Átlagos kategóriába kell sorolni, de bizonyos körülmények fennállása esetén a Magas, vagy Alacsony kategóriát kell alkalmazni.

2. Ha az Átagostól eltérő kockázatot adott meg, indokolja meg a besorolást!
(pl magas, mert kiemelt közszereplő az ügyfél képviselője)

Lehetőség van jelölni, ha az ügyfél érdekeltségében (a tulajonosok, vagy a képviselők között) külföldi személy/cég található, NAV ellenőrzéskor fontos információ lehet.

A kockázati beosorolással kapcsolatos információk az ügyféladatlap jobb felső sarkában találhatók: