PMT. rendrakás 2. - Beköltözés az identiGO-ba

Az első lépés valójában nagyon egyszerű.

1. Másolja be ügyfelei adószámát az identiGO-ba!

Egyszerre 100 db-ot lehet feltölteni, ez alapján:

  • Lekérjük a nyilvános cégadatokat
  • Lefuttatjuk az első ENSZ-EU szűrést
  • Kitöltünk rengeteg mezőt az ügyfél adatlapján
  • Elkészítünk egy részletes Excel-nyilvántartást, NAV-ellenőrzésre alkalmas formában

adoszam-hozzaadas

2. Tömeges beállítási lehetőségek:

A feltöltés előtt célszerű előre meghatározni néhány mező értékét, hogy még gyorsabb legyen a folyamat:

  • kockázati besorolás
  • TTNY ellenőrzés eredménye
  • Szolgáltató, cégcsoport
  • szerződés státusza (aktív, inaktív)

Tipp: Érdemes az ügyfeleket csoportosítani (pl. csak átlagos kockázatúak, vagy egy adott szolgáltató ügyfelei), így egységesen tudja feltölteni őket az azonos értékekkel.


tomeges-besorolas

3. Mi történik a háttérben?


A rendszer automatikusan végrehajtja:

:white_check_mark: A Pmt. szerinti adatok betöltését a céginformációból
:white_check_mark: az ENSZ-EU és kiemelt közszereplői lista első szűrését
:white_check_mark: Az Excel nyilvántartás létrehozását

Mennyi munkát spórol ez?

Ezt a legegyszerűbb az ügyfélátvilágítási adatlapon szemléltetni:

Egy ügyfélnél akár 22 adatmezőt is ki kellene tölteni kézzel - az identiGO segítségével ez akár 8-ra is csökkenhet, és az adatmásoló gombokkal ez is gyorsítható.

Ez az első lépés már önmagában hatalmas ugrás a Pmt. szerinti megfelelés felé:

  • nem kell többé törődnünk az ENSZ-EU szűrések futtatásával
  • létrejön egy részletes nyilvántartás, amit már csak a hiányzó adatokkal kell kiegészíteni
  • az átvilágítási adatlapokat egyszerű webes felületen lehet kitölteni Word helyett
  • a már bevitt adatok mentésre kerülnek, nem kell külön tárolnunk őket

A következő részben: Ügyfélátvilágítási adatlapok beszerzése és kitöltése webes felületen.