Az első lépés valójában nagyon egyszerű.
1. Másolja be ügyfelei adószámát az identiGO-ba!
Egyszerre 100 db-ot lehet feltölteni, ez alapján:
- Lekérjük a nyilvános cégadatokat
- Lefuttatjuk az első ENSZ-EU szűrést
- Kitöltünk rengeteg mezőt az ügyfél adatlapján
- Elkészítünk egy részletes Excel-nyilvántartást, NAV-ellenőrzésre alkalmas formában
2. Tömeges beállítási lehetőségek:
A feltöltés előtt célszerű előre meghatározni néhány mező értékét, hogy még gyorsabb legyen a folyamat:
- kockázati besorolás
- TTNY ellenőrzés eredménye
- Szolgáltató, cégcsoport
- szerződés státusza (aktív, inaktív)
Tipp: Érdemes az ügyfeleket csoportosítani (pl. csak átlagos kockázatúak, vagy egy adott szolgáltató ügyfelei), így egységesen tudja feltölteni őket az azonos értékekkel.
3. Mi történik a háttérben?
A rendszer automatikusan végrehajtja:
A Pmt. szerinti adatok betöltését a céginformációból
az ENSZ-EU és kiemelt közszereplői lista első szűrését
Az Excel nyilvántartás létrehozását
Mennyi munkát spórol ez?
Ezt a legegyszerűbb az ügyfélátvilágítási adatlapon szemléltetni:
Egy ügyfélnél akár 22 adatmezőt is ki kellene tölteni kézzel - az identiGO segítségével ez akár 8-ra is csökkenhet, és az adatmásoló gombokkal ez is gyorsítható.
Ez az első lépés már önmagában hatalmas ugrás a Pmt. szerinti megfelelés felé:
- nem kell többé törődnünk az ENSZ-EU szűrések futtatásával
- létrejön egy részletes nyilvántartás, amit már csak a hiányzó adatokkal kell kiegészíteni
- az átvilágítási adatlapokat egyszerű webes felületen lehet kitölteni Word helyett
- a már bevitt adatok mentésre kerülnek, nem kell külön tárolnunk őket
A következő részben: Ügyfélátvilágítási adatlapok beszerzése és kitöltése webes felületen.