A pénzmosási adminisztráció nem ér véget a szerződéskötéskor. A szolgáltatónak folyamatosan nyomon kell követnie ügyfelei változásait és kockázati szintjét.
Automatikus cégfigyelés az identiGO-ban
Bár az ügyfél kötelessége jelezni, ha Pmt. szerinti adat változik a cégben, ez gyakran nem történik meg, ellenőrzéskor pedig a szolgáltatón kérik számon a naprakész adatokat.
Az egyik megoldás, hogy évente a szolgáltató évente átnézi ügyfelei adatait a nyilvános céginformációban, hogy történt-e változás. Ez az évi egyszeri teendő nagyon sok felesleges időráfordítást igényel, hiszen az összes ügyfelet ellenőrizni kell - hiába soknál kiderül, hogy nem változott semmi.
A rendszer naponta figyeli a nyilvános cégadatokat és azonnal jelez, ha változás történik, például:
- képviselő vagy tulajdonos módosulása
- cégnév, adószám, cégjegyzékszám
- székhely, tevékenységi kör, stb.
- különböző eljárások: felszámolás, kényszertörlés, végrehajtás
Ezzel a funkcióval mentesül az évenkénti manuális ellenőrzés terhei alól.
Ügyfelek szűrése és exportálása
Az identiGO szinte bármilyen szempont szerint lehetőséget biztosít a szűrésre:
- szerződés státusza (aktív, inaktív)
- kockázati besorolás
- felülvizsgálat esedékessége
- hiányzó tényleges tulajdonos
- TTNY ellenőrzés állapota, stb.
Az így szűrt lista Excelbe exportálható, és kiválóan használható például NAV ellenőrzésre való felkészüléshez.
Tömeges műveletek
Az identiGO-ban több gyakori műveletet egyszerre, több ügyfélen is elvégezhet.
Ezzel nagyon sok időt lehet megtakarítani, hiszen pár kattintással az összes ügyfélen elvégezhető a kockázati felülvizsgálat is.
Milyen műveleteket lehet elvégezni tömegesen?
- kockázati besorolás beállítása, felülvizsgálata
- TTNY ellenőrzés eredményének rögzítése
- cégcsoportba, vagy szolgáltatóhoz rendelés
- szerződés státuszának módosítása
- törlést
Nézzük, mennyire egyszerű az ügyféllista szűrésével és a tömeges műveletekkel elvégezni a kockázati felülvizsgálatot.