Kockázati besorolás:
A Pmt. szerint minden ügyfél esetében meg kell határozni annak kockázati kategóriáját.
Kézi hozzáadás esetén a cégadatok kitöltése után egyből be kell sorolni az ügyfelet.
Tömeges feltöltés esetén feltöltés előtt van lehetőség kiválasztani a kívánt kockázati kategóriát.
A kockázati besorolás utólag TÖMEGESEN is elvégezhető az Ügyfelek oldalon (főoldal), kijelölve a kívánt ügyfeleket, majd a Műveletek → Kockázati besorolás-ra kattintva.
Azt, hogy milyen kategóriába tartozik egy ügyfél, a belső szabályzat határozza meg. Alapesetben Átlagos kategóriába kell sorolni, de bizonyos körülmények fennállása esetén a Magas, vagy Alacsony kategóriát kell alkalmazni.
Ha az Átlagostól eltérő kockázatot adott meg, indokolja meg a besorolást! (pl. magas, mert kiemelt közszereplő az ügyfél képviselője)
Bizonyos objektív tényezők fennállása esetén az ügyfelet automatikusan MAGAS kockázatba soroljuk, erről a funkcióról itt olvashat bővebben:
Automatikus MAGAS kockázati besorolás - hogyan működik?
Lehetőség van jelölni, ha az ügyfél érdekeltségében (a tulajonosok, vagy a képviselők között) külföldi személy/cég található, NAV ellenőrzéskor fontos információ lehet.
Kockázati felülvizsgálat
A kockázati felülvizsgálatot bizonyos időközönként minden ügyfélnél el kell végezni. A Pmt. rendelkezése szerint alacsony kockázat esetén ötévente, magas kockázat esetén évente kell felülvizsgálni.
Az identiGO alapesetben évente figyelmeztet a felülvizsgálatra.
Ekkor érdemes átnézni az ügyféllel kapcsolatos dokumentumokat, a nyilvános céginformációt, valamint hogy naprakészek-e a rendelkezésre álló dokumentumok.
A felülvizsgálatot az ügyfél adatlap jobb felső sarkában a Szerkesztés / Felülvizsgálat gombra kattintva tudja elvégezni. A Mentés gombra kattintva a rendszer elmenti a felülvizsgálat eredményét akkor is, ha a kockázati kategória nem változott (tehát NAV ellenőrzéskor látszani fog, hogy megtörtént a felülvizsgálat)
A kockázati besorolással kapcsolatos információk az ügyféladatlap jobb felső sarkában találhatók: