Rendszerünket a mai napon az alábbi két funkcióval frissítettük:
1. Központi tényleges tulajdonosi nyilvántartás:
Bizonyára értesült már a Pmt. hatálya alá tartozó szolgáltatók újabb törvényi kötelezettségéről, miszerint a szolgáltatóknak ellenőriznie kell bizonyos ügyfelei tényleges tulajdonosi adatait a központi tényleges tulajdonosi nyilvántartásban (továbbiakban: TTNY).
A NAV kiadta az ezzel kapcsolatos új mintaszabályzatokat, melyben már szerepel ez a kötelezettség.
Az új szabályoknak megfelelően felvettünk egy új adatot, a TTNY ellenőrzés eredménye mezőt, melynek mostantól rá kell kerülnie az átvilágítási adatlapra is.
FONTOS kapcsolódó cikk: TTNY lekérdezés - mikor szükséges? NAV állásfoglalás
A mezőnek 3 értéke lehet:
- EGYEZŐ (+dátum, hogy mikor történt a lekérdezés)
- ELTÉRŐ (+dátum mikor lett beküldve a TTNYELT nyomtatvány)
- NEM KELL ELLENŐRIZNI
Eltérés esetén 5 munkanapon belül jelezni kell a hatóságok felé a TTNYELT elektronikusan beküldhető nyomtatványon.
A TTNY ellenőrzés mezővel összefüggésben több új teendő is meg fog jelenni a rendszerben, ezzel kapcsolatban kérjük olvassa el alábbi tájékoztatónkat:
Hogyan működik a TTNY ellenőrzés funkció az identiGO-ban?
Bővebb információ a tényleges tulajdonosi nyilvántartásról:
Hol érhető el a központi tényleges tulajdonosi nyilvántartás?
Hogy kérhetek le adatot a központi tényleges tulajdonosi nyilvántartásból?
Mi az a TTNYELT nyomtatvány? Mikor kell benyújtanom?
Mi az a TT index?
2. Személyi igazolvány lejárata
Több ügyfelünk kérésére felvettük ezt a plusz mezőt a képviselők adataihoz, így mostantól rögzíthető, hogy az eljáró képviselő igazolványa meddig érvényes.
Lejárat előtt 1 hónappal a főoldalon teendőként megjelenik (Hamarosan lejáró személyi igazolvány), így időben lehet gondoskodni az új irat beszerzéséről.