Új funkció - központi tényleges tulajdonosi nyilvántartás ellenőrzés + személyi igazolvány lejárat

Rendszerünket a mai napon az alábbi két funkcióval frissítettük:

1. Központi tényleges tulajdonosi nyilvántartás:

Bizonyára értesült már a Pmt. hatálya alá tartozó szolgáltatók újabb törvényi kötelezettségéről, miszerint a szolgáltatóknak ellenőriznie kell bizonyos ügyfelei tényleges tulajdonosi adatait a központi tényleges tulajdonosi nyilvántartásban (továbbiakban: TTNY).

A NAV kiadta az ezzel kapcsolatos új mintaszabályzatokat, melyben már szerepel ez a kötelezettség.

Az új szabályoknak megfelelően felvettünk egy új adatot, a TTNY ellenőrzés eredménye mezőt, melynek mostantól rá kell kerülnie az átvilágítási adatlapra is.

FONTOS kapcsolódó cikk: TTNY lekérdezés - mikor szükséges? NAV állásfoglalás

A mezőnek 3 értéke lehet:

  • EGYEZŐ (+dátum, hogy mikor történt a lekérdezés)
  • ELTÉRŐ (+dátum mikor lett beküldve a TTNYELT nyomtatvány)
  • NEM KELL ELLENŐRIZNI

Eltérés esetén 5 munkanapon belül jelezni kell a hatóságok felé a TTNYELT elektronikusan beküldhető nyomtatványon.

A TTNY ellenőrzés mezővel összefüggésben több új teendő is meg fog jelenni a rendszerben, ezzel kapcsolatban kérjük olvassa el alábbi tájékoztatónkat:

Hogyan működik a TTNY ellenőrzés funkció az identiGO-ban?

Bővebb információ a tényleges tulajdonosi nyilvántartásról:
Hol érhető el a központi tényleges tulajdonosi nyilvántartás?
Hogy kérhetek le adatot a központi tényleges tulajdonosi nyilvántartásból?
Mi az a TTNYELT nyomtatvány? Mikor kell benyújtanom?
Mi az a TT index?

2. Személyi igazolvány lejárata

Több ügyfelünk kérésére felvettük ezt a plusz mezőt a képviselők adataihoz, így mostantól rögzíthető, hogy az eljáró képviselő igazolványa meddig érvényes.

Lejárat előtt 1 hónappal a főoldalon teendőként megjelenik (Hamarosan lejáró személyi igazolvány), így időben lehet gondoskodni az új irat beszerzéséről.