Hogy kérhetek le adatot a központi tényleges tulajdonosi nyilvántartásból?

Az Afad tv. alapján a Pmt. hatálya alá tartozó szolgáltatók ingyenesen hozzáférhetnek a tényleges tulajdonosi nyilvántartás adataihoz, hogy teljesíteni tudják az ügyfélátvilágítási kötelezettségeiket.

A tényleges tulajdonosi nyilvántartásból az adatok kezdetben ePapír útján voltak lekérdezhetők, azonban 2022. júniusától egy kereshető adatbázist hoztak létre erre a célra, ami az alábbi címen érhető el: https://kny.nav.gov.hu/

Az AFADREG adatlapon leadott regisztrációt követően a hozzáférésre jogosult személyek KAÜ azonosítás után férhetnek hozzá a kereshető tényleges tulajdonosi adatbázishoz.

A keresést Cégnév/Adószám/Nemzeti nyilvántartási szám/Cégjegyzékszám és Egyedi európai azonosító alapján lehet indítani.

A lekérdezéshez szükséges továbbá megadni az Adathozzáféréshez szükséges ügyiratszámot. Ez olyan, a szolgáltatók által használt iktatószám, mellyel a későbbiekben szükség esetén igazolható a lekérdezés jogosultsága / szükségessége. Könyvelőknél, székhelyszolgáltatóknál pl. az adott ügyféllel kötött szolgáltatási szerződés iktatószáma lehet.

A bankok minden hónap végén töltik fel aktuális adataikat a központi tényleges tulajdonosi nyilvántartásba, így például egy nemrégiben tulajdonosváltáson átesett cég adatai nem feltétlen lesznek naprakészek, akár 1-2 hónap átfutása is lehet, amíg az adatok frissülnek az UBO nyilvántartásban.

Kapcsolódó:
ADADREG - regisztráció a tényleges tulajdonosi nyilvántartásba
Mi a teendő, ha eltérést találok a központi tényleges tulajdonosi nyilvántartásban?

#w0090