Mi az az AFADREG adatlap? Mikor kell benyújtanom?

identigo-banner_v3

Az AFADREG adatlap egy elektronikus úton benyújtható ÁNYK segítségével kitölthető adatlap, amely segítségével a Pmt. hatálya alá tartozó szolgáltatók regisztrálhatnak a tényleges tulajdonosi nyilvántartáshoz való hozzáférésre.

A regisztrációt minden olyan céggel el kell végezni, amely Pmt. hatálya alá tartozó szolgáltatást nyújt. Ezáltal jogosult lesz adatokat lekérni a központi tényleges tulajdonosi nyilvántartásból.

Fontos kapcsolódó cikk: TTNY lekérdezés - mikor szükséges? NAV állásfoglalás

Az adatlapon meg kell adni a szolgáltató elnevezését, adószámát, cégjegyzékszámát, valamint hogy mely szerepkörben kéri a hozzáférést az adatbázishoz (hatósági, önkormányzati, vagy szolgáltatói).

Meg kell továbbá jelölni azokat a személyeket, akik jogosultak lesznek a nyilvántartáshoz való hozzáférésre, illetve hogy pontosan mely adatbázisokhoz kérnek hozzáférést.
Az AFADREG adatlapon megjelölt személyek az adatlap elbírálását követően saját Ügyfélkapujukon keresztül férhetnek majd hozzá a központi tényleges tulajdonosi nyilvántartáshoz.

A szolgáltatók kizárólag a Tényleges tulajdonosi nyilvántartáshoz férhetnek hozzá. A Bankszámla-nyilvántartáshoz és a Széfnyilvántartáshoz csak önkormányzatoknak, hatóságoknak van jogosultságuk.

Amennyiben egy korábban megjelölt személy hozzáférését szeretnénk törölni, azt szintén ezen az adatlapon lehet megtenni, a Bejelentés jellegénél Ú (új hozzáférés) helyett T (törlés) kell szerepeljen.

Az AFADREG adatlap elbírálása után a tényleges tulajdonosi nyilvántartás az albbi linken érhető el Ügyfélkapu bejelentkezés után: https://kny.nav.gov.hu

Az AFADREG adatlap itt érhető el: https://nav.gov.hu/penzmosas/PEI

Kapcsolódó:
VPOP_KSZ17 - Mikor és hogyan kell benyújtanom?
Mi az a központi tényleges tulajdonosi nyilvántartás (UBO-nyilvántartás)?
Hogyan kérhetek le adatot a központi tényleges tulajdonosi nyilvántartásból?